Artiklar

Här publicerar vi artiklar om bitcoin och dess påverkan i Sverige. Artiklarna är inskickade till föreningen eller skrivna av medlemmarna själva och skribenten kan själv välja om han eller hon vill vara anonym. Artiklarna kontrolleras av Bitcoinföreningen innan publicering så dom inte innehåller stötande språk samt att innehållet speglar föreningens ståndpunkter. Vissa av artiklarna är bakom en paywall som accepterar sats via Lightning Network. En paywall är ett sätt att få value-4-value. Dvs inga annonsörer som betalar, och påverkar, den som skapat innehållet utan slutanvändaren (läsaren) betalar direkt till den som publicerat artikeln. Man behöver inga prenumerationer eller abonnemang utan kan använda anonyma betalningar via lightning network just det man vill läsa. För stationära datorer så rekommenderas ett tillägg i webbläsaren som tex Getalby.com för bästa upplevelse. Alla sats (bitcoin) går oavkortat till föreningens arbete för att främja användandet av bitcoin i Sverige.