Bitcoinsymposium 2023

• Vad: Sveriges största (?) mötesplats för bitcoiners med bl.a. föreläsningar, panelsamtal, lunch och fika.
  • Plats: Stockholms Universitet, Södra Huset. Adress är Frescativägen 10, 114 18 Stockholm
  • Tid: sö 26 mars ca 10-15:30. Därefter föreningens årsmöte.
  • Kostnad: 150 SEK
  • Anmälan: Öppnar snart.

Medlemsworkshop

Välkommen på medlemsworkshop om Lightning Network, Operational Security och föreningens utveckling!

Akta dig för bedrägerier!

Vi i Bitcoinföreningen kontaktas ofta av människor som blivit lurade på ibland riktigt stora summor pengar. De har trott att de köpt Bitcoin eller andra kryptovalutor, eller gjort investeringar som lovat skyhög avkastning, men visat sig bara vara pyramidspel som kollapsat. I denna artikel ska vi ge tips på hur man kan identifiera bedrägerier, och hur man ska göra om man på riktigt är intresserad av att köpa Bitcoin eller andra kryptovalutor.

Vad är Bitcoin?

Bitcoin är en ny typ av valuta som kan användas över internet från en dator, mobiltelefon eller surfplatta. Till skillnad från andra valutor så är det inget land som ligger bakom Bitcoin. Istället är ansvaret utspritt över en stor mängd datorer över hela världen som tillsammans ser till att systemet fungerar och verifierar att alla betalningar hamnar hos rätt person.